Welkom

De ‘Protestantse Uitvaartvereniging Leimuiden en Rijnsaterwoude e.o.’ is opgericht in 1921, met als doel begrafenissen een passend karakter te kunnen geven en nabestaanden zorgen hierover uit handen te nemen.
Hoewel de naam Protestants anders doet vermoeden, is de vereniging voor iedereen, lid of geen lid en van welke gezindte dan ook, beschikbaar voor een uitvaart.

De vereniging beschikt over een mortuarium en alle benodigde middelen; rouwauto enz. Vele vrijwilligers zijn actief bij de verzorging. Of de uitvaart een begrafenis behelst, of een crematie en/of afscheid in de omgeving: uw wensen en de organisatie hiervan is in vertrouwde handen van Rietdijk Uitvaartverzorging.

Daarnaast heeft de vereniging Gedenkzuilen gerealiseerd op de Openbare Begraafplaats in Leimuiden, waar ter nagedachtenis aan overledenen een gedenkplaatje kan worden geplaatst.

De vereniging wordt in stand gehouden door leden. De leden betalen jaarlijks een geringe contributie en kunnen kosteloos of tegen gereduceerd tarief gebruik maken van de middelen van de vereniging. De vereniging maakt geen winst, en hanteert daarom zo laag mogelijke tarieven.