Uitvaartcentrum

Mortuarium

De vereniging beschikt over een volledig ingericht mortuarium in De Ontmoeting, het Kerkelijk Centrum van de Dorpskerk te Leimuiden.
In deze ruimte met moderne apparatuur. zoals een tillift en een professionele verzorgtafel en koeling, wordt de overledene verzorgd en opgebaard.
Indien gewenst kan de overledene ook thuis opgebaard worden.
In de smaakvol en ingetogen ingerichte opbaarkamer kan de overledene op afspraak dagelijks bezocht worden.

De Dorpskerk en De Ontmoeting

Veel uitvaartdiensten van de Uitvaartvereniging Leimuiden en Rijnsaterwoude e.o. vinden plaats vanuit de Dorpskerk en/of kerkelijk centrum De Ontmoeting, gevestigd in het centrum van Leimuiden. Aangrenzend is de Openbare Begraafplaats van Leimuiden. De Ontmoeting is d.m.v. de lichte, ruime Kloostergang verbonden met de Dorpskerk en de begraafplaats.

De Ontmoeting, gebouwd in 2012, heeft 4 zalen voor 10 – 150 personen, is uitermate geschikt voor condoleance en/of afscheidsbijeenkomst. Uw wensen voor de catering worden afgestemd met de beheerder van De Ontmoeting. Het nieuwe gebouw is uitstekend toegankelijk voor minder valide mensen, en van vele moderne voorzieningen voorzien zoals Beeld en Geluid.

Rouwauto

De vereniging bezit een eigen rouwauto, waarmee op ieder gewenst tijdstip overledenen vervoerd kunnen worden. Vakkundige chauffeurs verzorgen al het vervoer tussen de verschillende locaties voor en tijdens de uitvaart.